KOPI RADIX

KOPI RADIX

Siapa yang belum pernah ngopi? Pasti semua sudah pernah bukan? Tapi bagaimana dengan bahaya kafein? Anda pasti masih berpikir kembali untuk menenggaknya. Kafein membuat kita merasa bugar dan menghilangkan ngantuk, tapi juga membuat saya akan ketergantungan rokok menjadi meningkat. Terus bagaimana solusinya, sedangkan saya sangat cinta kopi? Tenang kali ini anda tidak sendirian saya pun juga begitu. Dan Alhamdulillah sekarang sudah tidak merokok lagi.

Ceritanya begini waktu itu saya sedang sakit maag, selama 3 tahun saya mengalami sakit maag. Sudah banyak tablet demi tablet saya minum akan tetapi tablet itu hanya sekedar membuat sakit maag saya hilang sementara. Jika saya makan pedas maupun yang masam, perut saya terasa sakit dan mual karena maag itu tadi.

Ayah saya memang seorang perawat di salah satu Rumah Sakit di Ponorogo, usianya memang sudah tua. Tentunya ayah saya sudah sangat berpengalaman. Akan tetapi ayah saya bilang jika sakit maag itu memang sulit disembuhkan total atau kemungkinan untuk sembuh kecil. Dari situ saya berpikir, halah mungkin ini memang takdir. Dan akhirnya saya menjalani hari demi hari bersama sakit maag ini, sungguh tidak mengenakkan. Apalagi sehabis merokok, behhh rasanya mau muntah perut ini. Tetapi kebiasaan merokok sangat sulit dihilangkan, jadinya saya tetap merokok walaupun perut saya gak enak.

Akhirnya pada 3 bulan yang lalu semenjak tulisan ini dibuat. Ayah saya berencana untuk mencari pekerjaan sampingan demi sekolah saya nanti waktu dikuliah. Soalnya bapak saya memang sudah tua dan sebentar lagi pensiun tentu gajinya kurang dong . . . . hehehe. Dan saya tidak tahu bagaimana ceritanya, akhirnya ayah saya memilih berbisnis obat-obat herbal alami bersama temannya.

Disitu saya merasa penasaran dengan obat-obat jenis baru yang ayah saya jual. Soalnya di ruang praktek ayah saya isinya cuma obat jenis medis saja. Wahh ada obat baru nih… dan saat itu saya lihat ada kopi, dihati saya berkata ” Bapak mau jual obat apa berubah jadi penjual kopi ya? ” hehehe. Terus saya ambil kopi itu yang terdapat di bungkusan. Iseng-iseng saya baca dibelakang bungkus banyak banget khasiatnya dan disitu tertera juga khasiat untuk menyembuhkan sakit maag. Akhirnya saya kantongin deh satu bungkus hehehe, terus saya minum. Ehh .. . rasanya enak kayak kopi susu.

Tidak lama setelah itu ayah saya bilang pada saya jika beliau sekarang jual kopi herbal dan kopi itu memang bisa untuk menyembuhkan sakit maag. Terus saya bertanya ” apakah boleh pak saya minta kopinya sampai saya sembuh?
Bapak saya mengatakan ” iya boleh itu ambil aja sendiri dan dicoba apakah benar memang berkhasiat.” Pada saat itu juga saya langsung ke dapur dan meneduh kopi radix yang ada dikantong. Hehehe, mungkin bapak saya pada saat iti heran dengan saya. Minta kopi terus disuruh ngambil malah pergi.

Setiap hari 2 bungkus saya minum kopi radix, setelah saya meminumnya selama sekitar seminggu saya merasa mulai ada perubahan. Perut saya mulai terasa ringan dibawa. Alhamdulillah. Pada hari kesepuluh waktu itu saya masih ingat bahwa saya mulai berpikir ” Kasihan bapak kopinya saya ambil terus, ntar bangkrut malah gak jadi untung dong” . Mulai dari hari itu saya berhenti mengonsumsi kopi radix secara rutin.

Allahuakbar, sampai sekarang saya sudah tidak pernah lagi merasa sakit maupun mual diperut saya andai saya makan makanan pedas maupun yang asam.

ANDA TENTU INGIN KAN JADI SEPERTI SAYA?

Khasiat Sampingan Kopi Radix :
Menghilangkan Sakit Sendi dan Sakit Pinggang
Penyakit arthritis dan rheumatism terjadi hasil daripada peradangan
yang berpunca dari ketidak seimbangan suhu. Kesannya mewujudkan
kelebihan asid seperti asid urik yang menyebabkan ghout. Kopi Radix
akan bertindak secara diuretik ( memperbanyakkan kencing) dengan
melakukan pengimbangan suhu dan asid. Terdapat testimoni yang
banyak yang menceritakan kelebihan penggunaan Radix yang dapat
menghilangkan sakit pinggang dan lutut.

Khasiat utamanya ;
Blood circulation tonic ( Tonic & Peredaran Darah, Ramuan
selepas bersalin, Afrodisiak ( ransangan seks) , Detoxifikasi
( Membuang racun dalam tubuh) , Anti Hipertensi ( Menurunkan
darah tinggi) , Anti Piretik ( Menurunkan panas dalam adan) ,
Mengatasi diare, Antidot ( anti racun) , Demam kuning ( Masalah
hati) , Sakit tulang ( Arthritis) , Gatal badan ( Keracunan) , Batuk
kering, Kencing manis, Maag, Keputihan, Gusi berdarah, Penyakit
kelamin, Antiseptik untuk luka dalam, Menghilangkan ketagihan
merokok, Demam, menambah tenaga, selepas bersalin, asma,
batuk, Penetral kafein, penawar demam, antidot ( penawar
racun) , mengobati sakit telinga, membuang angin dalam badan,
ubat tenaga batin, Merawat otot, merawat sakit dada, diare, sakit
tenggorokan, keracunan, pembengkakan testis, demam, batuk,
asam urat, Merawat sakit kepala, pelawas, wasir, jantung, darah
tinggi, tidur yang berkualiti, menghaluskan kulit. Herba ini
mengandung bahan aktif Morindin & Xeronin yang memberikan
kesan positif pada sel sehingga menimbulkan rasa ceria, Ramuan
selepas bersalin, sakit badan, awet muda, antioksidan,
batuk, Ubat selepas bersalin, Buang angin, Tonik.

Demam Panas
Minuman Kopi Radix akan menghilangkan rasa hendak demam jika
diambil pada peringkat awal kerana bahan yang terdapat dalam Radix
akan meningkatkan sistem imuniti untuk membunuh kuman yang
menyerang tubuh. Tindakan bioflavonoid akan meningkatkan lagi
aktiviti sel-sel imuniti dengan mempercepatkan pergerakan ke tempat
serangan. Minuman Kopi Radix akan menyebabkan seseorang itu
kencing dengan banyak, berpeluh dan terasa dahaga. Kesan dahaga
ini membuatkan seseorang pesakit itu banyak minum air di mana suhu
tubuh akan kembali stabil.

Ketumbuhan
Bahan yang dikenali sebagai quassinoid yang terdapat dalam Radix
merupakan bahan anti tumor yang boleh menghilangkan ketumbuhan
di otak. Ini diperkuatkan lagi oleh kajian Dr. Azizah Hamid daripada
Universiti Putra Malaysia ( UPM) pada tahun 2000. Dalam kes yang
sebenar, HPA mempunyai rekod menyembuhkan ketumbuhan di otak
setelah pesakit diberikan Radix bersama Omega3 dan Spirulina.

Radix Untuk Kaum Wanita
Radix mempunyai bahan antioksidan yang boleh memerangkapkan
radikal bebas yang menyebabkan pelbagai penyakit. Bagi wanita yang
menghadapi masalah keputihan, lelehan cecair ini dapat dihilangkan
dengan hanya meminum Kopi Radix, begitu juga dengan senggugut.
Kopi Radix mempunyai kesan detoksifikasi yang boleh mengeluarkan
keracunan di hati dan membetulkan perjalanan darah. Bagi wanita
yang menopouse, mereka memerlukan pytoestrogen dan kalsium
untuk tulangnya dan ini boleh didapati dalam Kopi Radix.

Pesakit Kencing Manis dan Darah Tinggi
Radix juga mengandungi betasitosterol dan stigmasterol yang
bertindak sebagai hipoglisemik ( menurunkan paras glukos) . Kekuatan
gandaan diuretik menjadikan Kopi Radix juga boleh digunakan untuk
merawat hipertensi.

Untuk Tenaga
Kesan afrodisiak meningkatkan tenaga kelakian dan baik jika
disinergikan bersama Omega3. Bagaimana ini berlaku? Satu kajian
yang dilakukan di Universiti Malaya ( UM) menunjukkan bahawa tikus
putih yang diberikan Radix menunjukkan penambahan 480% hormon
jantan manakala tikus betina pula melahirkan anak jantan lebih
daripada anak betina dengan nisbah 3: 1.

Kopi Radix mengandungi 7 herba pilihan :
1. Tongkat Ali ( AFRODISIAK/ ANTIOKSIDAN) untuk tenaga dan
kesuburan
2. Pokok Mata Pelanduk ( DIURETIK) untuk masalah persendian
3. Pokok Teja Lawang ( KARMINATIF) untuk pengimbangan angin
4. Pokok Tebu Gajah ( ANTIDOT) untuk menghilangkan keracunan
5. Pokok Mengkudu Hutan ( LAXATIF) untuk merawat sistem penghadaman
6. Halban ( IMUNITI) untuk menjaga stamina tubuh
7. Larak Hutan ( KARDIOTONIK) untuk memperbanyakkan susu ibu

Komposisi: ( 15 paket bagi kotak kecil, 32 paket bagi kotak jumbo, 20
paket bagi kopi papan) Kelebihan Kopi Radix adalah pada campuran 7 jenis herba seperti:

1. Tongkat Ali
Akar Tongkat ali dapat menurunkan demam panas, demam kuning
atau keracunan di hati, melegakan sakit-sakit tulang dan sendi, gatalgatal
badan, batuk kering ( TB) , kencing manis dan juga meningkatkan
tenaga batin.

2. Mata Pelanduk
Akar Mata pelanduk dapat merawat otot atau ligament yang terseliuh,
sakit dada, cirit-birit, sakit tekak, keracunan, pembengkakan testis,
demam dan juga batuk-batuk.

3. Teja Lawang
Akar Teja Lewang digunakan juga untuk menurunkan demam,
melegakan asma, batuk, lumbago, menambah tenaga, dan juga baik
untuk ibu selepas bersalin.

4. Tebu Gajah
Akarnya bersifat antidote yang dapat mengebahkan demam,
mengubati sakit telinga, membuang angin dalam badan dan juga
sebagai ubat tenaga batin.

5. Mengkudu hutan
Akar Mengkudu hutan dapat merawat sakit kepala, buasir, sakit
jantung, darah tinggi, sebagai Pelawas, memberikan tidur yang
berkualiti dan juga dapat menghaluskan kulit.

6. Larak hutan
Akarnya dapat dijadikan ubat selepas bersalin, mengelakkan meroyan,
dapat membuangkan angin dan juga sebagai tonik.

7. Halban
Akar Halban pula dapat dijadikan ramuan selepas bersalin, sakit
badan, awet muda, antioksidan dan dapat melegakan batuk.
Keterangan lebihlanjutbisa di lihat di facebook : ( iwan_ gade@ yahoo.com )
ATO DI : http://www.Herbal_ sehat.indonetwork.co.id
YM : An.war76@ ymail.com
http://www.tanjungherbal.blogspot.com
http://www.Tanjungherbal.wordpres s

PEMESANAN SMS IWAN : 0853-5819-1192

BAGI MITRA LUAR KOTA, PEMBAYARAN MELALUI REKENING DIBAWAH INI)

CARA ORDERR/ PESAN : :

1. Kirimnamaprodukmelalui SMS
2. Tunggukonfirmasiketersediaanstokdari kami
3. Setelahmenerimakonfirmasiketersediaanstok, lakukanpembayaranmelaluirekening:

BANK MANDIRI
NO REK : 158-00-0151662-4
a.n. ANWAR BASYAH

BANK BRI
NO REK : 3802-01-019065-53-3
a.n. ANWAR BASYAH

BANK BCA CABANG DAGO BANDUNG
NO REK : 7771017154

BANK BNI SYARIAH Bandung
N0. REK : 020-548-1589

BANK MANDIRI SYARIAH
NO. REK : 007-712-0930
an. DEDI MISWAR

4. Kirimkankonfirmasipembayaranmelalui SMS
5. Untukmitraluarkotabarangdikirimsetelahpembayaranditerima

untukcekongkirbisa di ( http://www.posindonesia.co.id)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s